Hvor skal vi hen, du – Tania Ellis om CSR 2.0

Endog store danske virksomheder har stadig ganske svært ved at kommunikere og måske især synliggøre deres CSR-indsats og budskaber, som de skal ifølge årsregnskabsloven fra 2009.

Social business ekspert Tania Ellis giver i Magasinet NINEtoFIVEs ny juni-nummer sit bud på, hvordan firmaerne fremover kan bliver meget-meget bedre til at vise, formidle og kommunikere deres altså lovbefalede CSR-tiltag.

Hvordan skal den enkelte virksomhed få sine velmente CSR-tiltag længere frem i lyset, så offentligheden bedre får øje på dem …?

Tania Ellis: “Mit korte svar er: Gennem differentieret og relevant kommunikation. Det drejer sig således ikke om volumen! Firmaerne begår let den fejl, at de uvilkårlig ”overkommunikerer“ deres positive CSR-budskaber – næsten så man når kvalmegrænsen af selvfedme.

Men hvis omvendt du som virksomhed ”underkommunikerer“, risikerer du på den anden side at gå glip af uhyre værdifuld branding.

Med andre ord gælder det altså om at finde den rigtige balance mellem jeres gode CSR-tiltag, så I får kommunikeret alle jeres CSR-”godbidder” ud i tilpas små portioner samt i de relevante medier – alt afhængig af hvilken målgruppe, I nu ønsker at tale til.

Læs meget mere om Tania Ellis og CSR 2.0

Se ledige erhvervs- og kontorlokaler til leje overalt i Danmark

0 Shares:
Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

You May Also Like